Gyakran ismételt kérdések
A próbaváltozat milyen korlátozásokat tartalmaz?
Nincs on-line mentési lehetőség és az első futtatást követően egy hétig lehet benne adatokat rögzíteni.
Ezt követően a program csak lekérdezésre használható, az [Új ügy], [Módosít], [Töröl] funkciók le vannak
tiltva. A próbaidőszakot ingyenes regisztrációval meg lehet hosszabbítani 90 napra, de annak lejárt után
érvényes előfizetés hiányában a program újra visszavált lekérdező üzemmódra.
A próbaidőszakot követően hogyan térhetek át a teljesértékű változat használatára?
A Registratura minden indításkor ellenőrzi, hogy rendelkezik-e érvényes előfizetéssel.
Ha nem, mert még csak a próbaváltozatot használjuk, vagy azért nem, mert már lejárt
az előfizetésünk, akkor a program feldob egy ablakot, amiben az új előfizetés adatainak
rögzítését, vagy a lejárt előfizetés meghosszabbítását végezhetjük el. Ha az új előfizetéshez szükséges
adatokat megadjuk, akkor kapunk egy díjbekérőt az előfizetés díjával. Ha ezt az összeget átutaljuk és
a fizetés ténye az előfizetői nyilvántartában is átvezetésre került, akkor a program a legközelebbi
bejelentkezés után automatikusan átáll az éles üzemmódra.
Már van Wordben/Excelben vezetett nyilvántartásom, hogyam tudom ezeket a Registratura programba beimportálni?
A Registratura táblázatos formában rendelkezésre álló adatokat tud átvenni a vágólapon keresztül.
A táblázatnak az év, iktatószám, ügyfél oszlopokat kell tartalmaznia, de hasznos, ha az ellenfél,
ügytípus adatok is külön oszlopként szerepelnek. Az importálás részleteiről bővebb információt a
súgóban talál: Adatbázis importálása ...
Hogyan tudok egyszerre több szótöredékre is keresni?
A program szótöredékekre keres, azaz pl. a szab
szótöredék a Szabó,
Szabadi, hosszabbítás szavakra
is találatot ad. Ha több szótöredéket akarunk megadni, akkor azokat vesszővel kell elválasztani, például:
szab, ján illeszkedik a
Szabó Jánosra,
de nem illeszkedik a Szabadi Istvánra.
Hogyan védi a program az adatokat?
A program az ésszerű biztonsági szint elérésére törekszik. Ez azt jelenti, hogy a számítógépen tárolt
adatok lekérdezéséhez nem használ védelmet, ha illetéktelen személy kezébe kerül a gép, akkor valószínűleg
sokkal fontosabb információkat is meg tud szerezni, mint az ikatatás, ezért nem célszerű fárasztó jelszavas
védelem alkalmazására kényszeríteni a felhasználót. Teljesen más eset, amikor az on-line mentésre kerül sor,
ugyanis ekkor az adatok kikerülnek a saját hatáskörből, azaz a tárhely szolgáltatóján múlik az adatok védelme,
ha az adatok titkosítás nélkül kerülnek átadásra, illetve ha a titkosítást a tárhely szolgáltatója végzi a
tárhelyen. Ezt kiküszöbölendő a Registratura az adatokat elküldés előtt titkosítja, amit csak a felhasználó
tud az általa megadott jelszó ismeretében visszafejteni. Ezért nagyon fontos, hogy a jelszó megőrzésre kerüljön,
mert ennek elvesztése esetén a program fejlesztői sem tudják az adatokat visszenyerni.
Mit célszerű a megjegyzésbe beírnom?
Hasznos lehet ügyfelek elérhetőségével kapcsolatos adatokat ide írni, példál különösen jól jöhetnek
az iderögzített telefonszámok. Általában nincs minden ügyfél telefonszáma benne a mobilunk telefonkönyvében,
ezért ha egy nem fogadott hívás után kijelzett telefonszámot el kezdjük beírni a Registratura keresőjébe,
akkor nagyon gyorsan kiderülhet, hogy az egyik ügyfél volt-e az, aki keresett minket.
Az iktatási sorszámot szeretném év elején nem 1-es, hanem 1000-es számmal indítani. Lehetséges ez?
Igen, ehhez azt kell tennie, hogy az adott év első iktatásakor a sorszámot kézzel be kell állítani
a kívánt értékre és azzal kell lementeni az adatokat. Ezt követően az automatikus sorszámozás ennek
figyelembe vételével történik (1001, 1002, 1003, ...).
Mikor célszerű a többfelhasználós Registratura verziót választanom?
Abban az estben, ha ugyanazt az adatállományt egy helyi hálózatban egyidőben többen is vezetik
(új iktatószámot generálnak párhuzamosan), akkor célszerű a többfelhasználós programváltozatot
választani. Ha az iktatás rögzítése csak egy gépen történik, de több gépen akarják lekérdezni,
akkor ezt a megfelelő beállítások után az egyfelhasználós verzióval is kényelmesen el lehet végezni
az on-line mentés nyújtotta szinkronizációs lehetőséggel.
Két irodám van különböző városban külön-külön saját irattárral, titkárnővel.
Milyen megoldást kínál erre a Registratura
Ebben az estben két előfizetést kell beszerezni, mivel a két iktatás adatbázisa teljesen
független és az on-line mentéseknek is elkülönített tárhelyre kell történniük, különben
egymás adatai rendszeresen felülíródnának. Tegyük fel, hogy Önnek ezen kívül van egy
laptopja, amelyen mindkét állományt szeretné nyomonkövetni. Ennek semmi akadálya nincs,
mert a Registratura - elózetes technikai beállítás után - több példányban is futhat egy
gépen, miközben különböző adatbázisokhoz csatlakozik, tehát Ön a titárnők által
felküldött on-line metéseket le tudja szinkronizálni a gépére és mindkét adatállományt
teljeskörűen lekérdezheti.
Tönkrement a számítógépem, hogyan tudom az adataimat
egy új gépre frissen feltelepített Registratura programba beltölteni?
Ha nem találja a program az adatbázist induláskor, akkor két dolgot kínál fel:
- egy új üres adatbázis létrehozása;
- korábban létrehozott on-line mentés letöltése.
Ebben az esetben az utóbbi lehetőséget kell választanunk és ezzel az utolsó mentéskor
meglévő állapotot hozhatjuk létre az új gépen.
Hogyan tudom az adataimat saját adathordozóra kimenteni?
A Beállítások dialógus ablakban az Adatbázis-kezelés címszó alatt látható a
az adatokat tartalmazó fájl elérési útvonala. Azt a fájlt kell a Windows Intéző,
vagy valamilyen másik segédproram használatával egy adathordozóra átmásolni.
(A másolás alatt lehetőleg a Registratura ne fusson!)
Hogyan tudom az adataimat saját adathordozórol betölteni?
Amennyiben Ön korábban kimentette saját adathordozóra a Registratura adatbázisát,
akkor az eredeti helyére visszamásolva a Registratura a következő induláskor azt
fogja betölteni. Visszamásoláskor célszerű az ott lévő fájlt (ha van), átnevezni,
nehogy egy régi állományyal írjunk felül egy újabbat. Vagy lehet azt is csinálni,
hogy más néven másoljuk vissza a mentést és a Beállítások ablakban az adatbázis
útvonalát módosítjuk az új névre.
Hogyan tudom az adataimat kinyomtatni, vagy más program számára átadni?
A Beálljtások ablakban az Adatbázis-kezelés címszó alatt található egy [Export]
nyomógomb, amire ha rákattintunk, akkor egy újabb ablakban megadhatjuk azt,
hogy milyen formátumban szeretnénk az adatainkat kimenteni. Választható Word, HTML és
CSV szöveg fájl. Ez utóbbi formátum pl. alkalmas arra, hogy az adatokat Excel-be
betöltsük. Ha Word, vagy a HTML formátumot választjuk, akkor a Word-ből, vagy egy
böngészőből az adatok listáját ki is nyomtathatjuk.