Gyakran ismételt kérdések

A próbaváltozat milyen korlátozásokat tartalmaz?

Nincs on-line mentési lehetőség és az első futtatást követően egy hétig lehet benne adatokat rögzíteni. Ezt követően a program csak lekérdezésre használható, az [Új ügy], [Módosít], [Töröl] funkciók le vannak tiltva. A próbaidőszakot ingyenes regisztrációval meg lehet hosszabbítani 90 napra, de annak lejárt után érvényes előfizetés hiányában a program újra visszavált lekérdező üzemmódra.

A próbaidőszakot követően hogyan térhetek át a teljesértékű változat használatára?

A Registratura minden indításkor ellenőrzi, hogy rendelkezik-e érvényes előfizetéssel. Ha nem, mert még csak a próbaváltozatot használjuk, vagy azért nem, mert már lejárt az előfizetésünk, akkor a program feldob egy ablakot, amiben az új előfizetés adatainak rögzítését, vagy a lejárt előfizetés meghosszabbítását végezhetjük el. Ha az új előfizetéshez szükséges adatokat megadjuk, akkor kapunk egy díjbekérőt az előfizetés díjával. Ha ezt az összeget átutaljuk és a fizetés ténye az előfizetői nyilvántartában is átvezetésre került, akkor a program a legközelebbi bejelentkezés után automatikusan átáll az éles üzemmódra.

Már van Wordben/Excelben vezetett nyilvántartásom, hogyam tudom ezeket a Registratura programba beimportálni?

A Registratura táblázatos formában rendelkezésre álló adatokat tud átvenni a vágólapon keresztül. A táblázatnak az év, iktatószám, ügyfél oszlopokat kell tartalmaznia, de hasznos, ha az ellenfél, ügytípus adatok is külön oszlopként szerepelnek. Az importálás részleteiről bővebb információt a súgóban talál: Adatbázis importálása ...

Hogyan tudok egyszerre több szótöredékre is keresni?

A program szótöredékekre keres, azaz pl. a szab szótöredék a Szabó, Szabadi, hosszabbítás szavakra is találatot ad. Ha több szótöredéket akarunk megadni, akkor azokat vesszővel kell elválasztani, például: szab, ján illeszkedik a Szabó Jánosra, de nem illeszkedik a Szabadi Istvánra.

Hogyan védi a program az adatokat?

A program az ésszerű biztonsági szint elérésére törekszik. Ez azt jelenti, hogy a számítógépen tárolt adatok lekérdezéséhez nem használ védelmet, ha illetéktelen személy kezébe kerül a gép, akkor valószínűleg sokkal fontosabb információkat is meg tud szerezni, mint az ikatatás, ezért nem célszerű fárasztó jelszavas védelem alkalmazására kényszeríteni a felhasználót. Teljesen más eset, amikor az on-line mentésre kerül sor, ugyanis ekkor az adatok kikerülnek a saját hatáskörből, azaz a tárhely szolgáltatóján múlik az adatok védelme, ha az adatok titkosítás nélkül kerülnek átadásra, illetve ha a titkosítást a tárhely szolgáltatója végzi a tárhelyen. Ezt kiküszöbölendő a Registratura az adatokat elküldés előtt titkosítja, amit csak a felhasználó tud az általa megadott jelszó ismeretében visszafejteni. Ezért nagyon fontos, hogy a jelszó megőrzésre kerüljön, mert ennek elvesztése esetén a program fejlesztői sem tudják az adatokat visszenyerni.

Mit célszerű a megjegyzésbe beírnom?

Hasznos lehet ügyfelek elérhetőségével kapcsolatos adatokat ide írni, példál különösen jól jöhetnek az iderögzített telefonszámok. Általában nincs minden ügyfél telefonszáma benne a mobilunk telefonkönyvében, ezért ha egy nem fogadott hívás után kijelzett telefonszámot el kezdjük beírni a Registratura keresőjébe, akkor nagyon gyorsan kiderülhet, hogy az egyik ügyfél volt-e az, aki keresett minket.

Az iktatási sorszámot szeretném év elején nem 1-es, hanem 1000-es számmal indítani. Lehetséges ez?

Igen, ehhez azt kell tennie, hogy az adott év első iktatásakor a sorszámot kézzel be kell állítani a kívánt értékre és azzal kell lementeni az adatokat. Ezt követően az automatikus sorszámozás ennek figyelembe vételével történik (1001, 1002, 1003, ...).

Mikor célszerű a többfelhasználós Registratura verziót választanom?

Abban az estben, ha ugyanazt az adatállományt egy helyi hálózatban egyidőben többen is vezetik (új iktatószámot generálnak párhuzamosan), akkor célszerű a többfelhasználós programváltozatot választani. Ha az iktatás rögzítése csak egy gépen történik, de több gépen akarják lekérdezni, akkor ezt a megfelelő beállítások után az egyfelhasználós verzióval is kényelmesen el lehet végezni az on-line mentés nyújtotta szinkronizációs lehetőséggel.

Két irodám van különböző városban külön-külön saját irattárral, titkárnővel. Milyen megoldást kínál erre a Registratura

Ebben az estben két előfizetést kell beszerezni, mivel a két iktatás adatbázisa teljesen független és az on-line mentéseknek is elkülönített tárhelyre kell történniük, különben egymás adatai rendszeresen felülíródnának. Tegyük fel, hogy Önnek ezen kívül van egy laptopja, amelyen mindkét állományt szeretné nyomonkövetni. Ennek semmi akadálya nincs, mert a Registratura - elózetes technikai beállítás után - több példányban is futhat egy gépen, miközben különböző adatbázisokhoz csatlakozik, tehát Ön a titárnők által felküldött on-line metéseket le tudja szinkronizálni a gépére és mindkét adatállományt teljeskörűen lekérdezheti.

Tönkrement a számítógépem, hogyan tudom az adataimat egy új gépre frissen feltelepített Registratura programba beltölteni?

Ha nem találja a program az adatbázist induláskor, akkor két dolgot kínál fel:

- egy új üres adatbázis létrehozása;

- korábban létrehozott on-line mentés letöltése.

Ebben az esetben az utóbbi lehetőséget kell választanunk és ezzel az utolsó mentéskor meglévő állapotot hozhatjuk létre az új gépen.

Hogyan tudom az adataimat saját adathordozóra kimenteni?

A Beállítások dialógus ablakban az Adatbázis-kezelés címszó alatt látható a az adatokat tartalmazó fájl elérési útvonala. Azt a fájlt kell a Windows Intéző, vagy valamilyen másik segédproram használatával egy adathordozóra átmásolni. (A másolás alatt lehetőleg a Registratura ne fusson!)

Hogyan tudom az adataimat saját adathordozórol betölteni?

Amennyiben Ön korábban kimentette saját adathordozóra a Registratura adatbázisát, akkor az eredeti helyére visszamásolva a Registratura a következő induláskor azt fogja betölteni. Visszamásoláskor célszerű az ott lévő fájlt (ha van), átnevezni, nehogy egy régi állományyal írjunk felül egy újabbat. Vagy lehet azt is csinálni, hogy más néven másoljuk vissza a mentést és a Beállítások ablakban az adatbázis útvonalát módosítjuk az új névre.

Hogyan tudom az adataimat kinyomtatni, vagy más program számára átadni?

A Beálljtások ablakban az Adatbázis-kezelés címszó alatt található egy [Export] nyomógomb, amire ha rákattintunk, akkor egy újabb ablakban megadhatjuk azt, hogy milyen formátumban szeretnénk az adatainkat kimenteni. Választható Word, HTML és CSV szöveg fájl. Ez utóbbi formátum pl. alkalmas arra, hogy az adatokat Excel-be betöltsük. Ha Word, vagy a HTML formátumot választjuk, akkor a Word-ből, vagy egy böngészőből az adatok listáját ki is nyomtathatjuk.